התיאור של הדרך בו פעל הנחש מאד מאד מזכיר לי את גיל ההתבגרות. הפעוט אוהב את אימו אהבה שלמה ללא סייג וללא ביקורת. המתבגר מדבר כאילו אנחנו לא בחדר, לא מקבל את הגבולות שלנו כדבר שנועד לטובתו, אלא כמשהו שמצמצם את האוטונומיה שלו. המתבגר מרגיש צורך להוכיח שהוא כחם יותר מההורה ומסוגל “להחליט על עצמו”. רק אחרי צמיחה משמעותית יכול הנער לראות איך האהבה של ההורה שזור בתוך כל ההגבלות והאיסורים, ואיך גבולות זה הדבר המאפשר צמיחה לגובה.
ייתכן והסיבה לכך שהנחש עדיין לוחש לנו, ועדיין בגנטיקה שלנו היא משום שהיא מלכתחילה הוא קול פנימי, ושכל אדם ואדם, כל יהודי, נברא מלכתחילה על מנת לעבור תהליך פנימי של התבגרות רוחנית וקרבה מתוך הבנה לקב”ה. קרבה שאולי פחות מוחלטת אבל הרבה יותר בוגרת מקרבה של נברא חדש.
נורית מדהימה,
השיעורים שלך כל כך נעימים מרגיעים מחזקים… מרפאים…
תודה לך. תודה.
התיאור של הדרך בו פעל הנחש מאד מאד מזכיר לי את גיל ההתבגרות. הפעוט אוהב את אימו אהבה שלמה ללא סייג וללא ביקורת. המתבגר מדבר כאילו אנחנו לא בחדר, לא מקבל את הגבולות שלנו כדבר שנועד לטובתו, אלא כמשהו שמצמצם את האוטונומיה שלו. המתבגר מרגיש צורך להוכיח שהוא כחם יותר מההורה ומסוגל “להחליט על עצמו”. רק אחרי צמיחה משמעותית יכול הנער לראות איך האהבה של ההורה שזור בתוך כל ההגבלות והאיסורים, ואיך גבולות זה הדבר המאפשר צמיחה לגובה.
ייתכן והסיבה לכך שהנחש עדיין לוחש לנו, ועדיין בגנטיקה שלנו היא משום שהיא מלכתחילה הוא קול פנימי, ושכל אדם ואדם, כל יהודי, נברא מלכתחילה על מנת לעבור תהליך פנימי של התבגרות רוחנית וקרבה מתוך הבנה לקב”ה. קרבה שאולי פחות מוחלטת אבל הרבה יותר בוגרת מקרבה של נברא חדש.