ט”ו בשבט – פרי או קליפה? – עדנה קדוש עדנה קדוש / טיפולים וסדנאות ברפואה משלימה / צומת גוש עציון
פעם השתתפתי בשמחת ‘שבע ברכות’ חגיגית, במהלכה בירכו המשתתפים את החתן והכלה במילים ”משבע ברכות לשפע ברכות”… לאחר שרשרת
אברהם איש החסד, אברהם אוהבי, בפרשה זו נבחן במידת היראה. אברהם מצווה לעקוד את בנו. לעשות מעשה המנוגד לטבעו. כך
משה, שבתחילת דרכו אמר ואנכי ערל שפתיים, מסיים את הקדנציה שלו בספר דברים, שכולו דברים. מילים. הדברים שאמר משה לעם
“מעשה במלך אחד, שהיו לו ששה בנים ובת אחת ואותה הבת היתה חשובה בעיניו מאד, והיה מחבבה ביותר והיה משעשע
לא צריך להרחיב על כך שהבריאות הפיזית מושפעת מזו הנפשית-רגשית ושזו האחרונה מושפעת מאוד מחיי הזוגיות של האדם. חז”ל מלמדים
“זכרו תורת משה עבדי” ראשי תיבות: “תמוז”. מגלה לנו רבי נחמן, הלא היא הנבואה האחרונה שעתידים בני ישראל לשמוע עד
חג השבועות, זמן מתן תורתנו, הוא הזדמנות נפלאה להעלות על נס את דמותו המיוחדת של דוד המלך, שנולד וגם נפטר
בפרשות השבוע נזכרת ההגעה לארץ ישראל: ”וְכִי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל”. בעת שעם ישראל בדרכו אל הארץ
סיפור אמיתי אני אישה של בית מאז ומעולם, התכנון הראשוני שלי היה, שגם הילדים המתוקים שהשם שלח לבתינו בזה אחר
השבת נקרא בפרשות על ענייני טומאה וטהרה באדם, ועל נגע הצרעת. מפתיע לגלות, שחכמינו מצאו בפסוקים הללו עיקרון שמלמד אותנו
פרשת תזריע פותחת בדיני יולדת. לאחר שעוברת היולדת את תהליך הטהרה היא מביאה קרבן עולה וקרבן חטאת. מדוע מביאה היולדת
לעזרה או לתשלום טלפוני השאירי הודעה....
תגובות אחרונות