• ראשי
  • שידור חי
  • התחברי
  • שמים
  • מוזיקה
  • אודותינו
  • צור קשר
  • חיפוש
  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
  • Instagram
  • Flickr
  • Foursquare
אשירה
  • מרצים
  • נושאים
  • מסע לאומן
  • סדנאות
  • אירועים
  • תוכניה
  • מנוי לר’ ימימה/תרומות
  • חיפוש
  • התחברי
  • מרצים
  • נושאים
  • סדנאות אינטרנטיות
  • נסיעות לאומן
  • אירועים ופרסומים
  • תוכניה שבועית מרכז אשירה – שמים
  • מנוי לר’ ימימה מזרחי/תרומות
  • מוזיקה
  • אתר שמים
  • English
  • אודותינו
  • שידור חי
  • צור קשר
אשירה
  • מרצים
  • נושאים
  • מסע לאומן
  • סדנאות
  • אירועים
  • תוכניה
  • מנוי לר’ ימימה/תרומות
  • חיפוש
  • התחברי
  • מרצים
  • נושאים
  • סדנאות אינטרנטיות
  • נסיעות לאומן
  • אירועים ופרסומים
  • תוכניה שבועית מרכז אשירה – שמים
  • מנוי לר’ ימימה מזרחי/תרומות
  • מוזיקה
  • אתר שמים
  • English
  • אודותינו
  • שידור חי
  • צור קשר
ראשי » נושאים » מודעות עצמית » צמצום החלל הפנוי-חלק 2- רויטל צדוק

צמצום החלל הפנוי-חלק 2- רויטל צדוק

Avatar מיכל נובמבר 18, 2011 12:46 am תגובה אחת

בס”ד



“צמצום החלל הפנוי” חלק 2.





רויטל רחל צדוק יועצת חינוכית וזוגית מאבחנת ומטפלת בבעיות רגשיות מנהלת מדרשיה :”עטרת שרה” לכל מיידע הרצאות:0522529857




לפי תורתו של רבי נחמן מברסלב-הלב מבין
חייב הלב להיות מסוגל להבין את צרכי כוחותיו- אברי הגוף. עליו להיות יצירתי, להעלות תמיד “רעיונות חדשים” כיצד לחבר גוף ונשמה.




-השמיעה תלויה בלב, “ונתת לעבדך לב שומע לשפוט את עמך להבין בין טוב ורע”. אם המילים המושמעות אינן חודרות אל תוך לב השומע, הרי הן כאילו שלא נשמעו מעולם. הלב חייב להיות קשוב. אפשר ליישם רעיון זה גם לגבי תפילה. כשמתפללים, עלינו לרכז את תשומת לבנו ולשמוע את המילים שאנו אומרים שיחדרו לתוך לבנו. רק אז “ישמע” האלוקים בכבודו ובעצמו את תפילותינו וייעתר להן. הלב מרגיש את כל הכאבים בהם חשים כל אברי הגוף. הוא חש גם את שמחותינו ואת חששותינו, ומגיב על האהבה ועל היראה.




לב כסיל – לב הנשלט ע”י תאוות- כשהוא מתאווה לתשוקות שמביא הגוף על עצמו.
על- כן, הלב הוא בעל היכולת לבחור בין טוב לרע.
כוחו העיקרי של האדם הוא בלבו. מי שיש לו “לב חזק” לא יירא מדבר. אדם מעין זה יכול להשיג ניצחונות רבים.
חז”ל (אבות ד: א) :”איזהו גיבור? הכובש את יצרו”.
עם לב חזק אנו יכולים לשלוט בכל מצב ולהתגבר על כל מכשול.
מחשבות רעות סותמות את הלב. הרצונות- מקורם בלב;




שלוש התאוות הרשאיות. קנאה, תשוקה מינית ותאוות הזלילה. הם מרחיקים לגמרי תחושות של רוחניות.
רבי נחמן לימד, ש” לב אבן” מתייחס לאנשים הרחוקים ממתן צדקה, ו ’לב רחמן’ מתייחס ל”בעלי חסד” .
מעשי חסד יכולים להקל על מצבו של לב אטום מבחינה רוחנית. משום כך מצביע הרבי על מעשי צדקה כתרופה כוללת למחלות הרוחניות של הלב. כל מעשה צדקה או חסד “פותח” את לבו של האדם ו”מרחיב” אותו כדי שיוכל לקלוט גם את צרכיו של זולתו.




כיוון שצדקה היא מעשה של אהבה, בכך היא מסייעת להקל על מצבו ה”אטום” של הלב. כדי ליהנות מנועם גדול זה, על האדם לעורר תחילה את לבו- שלו באהבת ה’ אמיתית. אהבה זו מתעוררת בעקבות מתן צדקה.
המחלוקת הקיימת בתוך לבו של האדם נובעת מנתק בין צדו הימיני, השואף לרוחניות, לבין צדו השמאלי, השואף לחומריות.
כל אלה מעידים על לב חצוי. אם חצוי הוא לבו של אדם, מה יוכל כדי “לחבר את חלקיו” מחדש?
מטרת האדם בעת לימודו צריכה להיות הבהרת דעת חכמים, ובכך להשכין “שלום” בין הדעות המתגוששות ולהגיע למסקנה ברורה. עשויה להשפיע השפעה מעמיקה וארוכת- טווח על אופיו של הלומד.
ללמוד הלכה כדי להשיג טובה מרובה- מיועדת לכל אדם.




מי שמתאמץ ללמוד תורה מחזק את ממלכת הקדושה. שעצה הנובעת ממקורות בלתי ראויים מכריעה את הלב ומטמאת אותו.
רבי חיים ויטאל כותב, על- כן (שער המצוות, שם), שהאר”י הזיע תוך כדי לימוד לשבור את כוחות האשליה של יצר הרע האופפים את הלב. עצה מסוג זה מביאה גם הרמוניה ללב, ומסקלת את החלוקה שנוצר.




– מרכז הרגש

הלב הוא מרכז הרגשות, האהבה והיראה מקיפות את כל רגשותיו של האדם. אהבת ה” היא הרמה המוחלטת אליה יש לשאוף בעבודת האלוקים, אך היא איננה בת השגה אלא לאחר שהגענו תחילה ליראת ה”. ביחס למחשבות הטמונות בלב.
על- כן כתוב “ויראת מאלוקיך”. משכן הפחד הוא בלב. על כל אדם לשאוף לפתח את יראת ה” שלו.
איך אפשר להישאר מודע תמיד לנוכחותו של האלוקים? בחיזוק יראת ה” שלנו באמצעות פיתוח שליטתנו בדחפי הלב. כיוון שמקור הנבואה הוא יראת ה”, כאשר יראת ה” נעשית שלמה היא מתעלה ומתגלה לעולם כולו. שרשרת מאורעות זו יוצרת מלאך שבכוחו להשפיע על הנבואה.




ישנם שלשה גורמים עיקריים המעמעמים את תחושת היראה שבלב. אלה הם שלושת התאוות: תאוות ממון, יצר המין, ותאוות אכילה.
רצונו הבוער של הלב בשלוש תאוות אלה דוחה את הפוטנציאל ליראת ה”.
כדי לתקן מצב זה, צריך לשאוב לתוך הלב “חכמה, בינה ודעת”.
שלושת המוחין הללו מקבילים בהתאמה לשלוש התאוות שבלב. מכאן למדנו, שאפשר לנצל את כוח השכל כדי להתגבר על ההיבטים השליליים של הרגשות. שחג הפסח עשוי לנטרל את תאוות הקנאה. להימנע מיחסי אישות. לכן חג השבועות מתקן עבירות בתחום זה. חג הסוכות חל בעונת איסוף. ומכאן שבחג הסוכות טמונה האפשרות לתקן את תאוות האכילה.
הדבר מורה שתיקון תאוות אלה מאפשר לנו לתפס עד למדרגת יראה ה”. כיוון שלכל חג תכונות ייחודיות משלו.
תאוות אלה נובעות היישר מרגשות בלתי- נשלטים ומשפיעים ישירות על הלב.




– המפתח לבית האוצר

בדברו על הצרות שיפקדו את עם-ישראל קודם הגאולה השלמה, מנבא ישעיה הנביא, שיכולת האדם לשמור לאלוקיו אמונים בעת כזאת תהיה תלויה במידת יראת ה” שבו.
על- כן נקראת יראת ה” “אוצרו” של האלוקים, שהרי היא מעיין כוח בלתי- נדלה לעת צרה. אין תקווה להשיג את מעמקי התורה. ללא יראת ה” אי אפשר לחדור אל תוך פנימיותה של התורה. השערים נותרים נעולים. לכן, “כל אדם שיש בו תורה ואין בו יראת שמים דומה לגזבר שמסרו לו מפתחות הפנימיות ומפתחות החיצוניות לא מסרו לו.




שנזכה להתחבר לאמת לאמיתה ולא לאבד את הזמן החולף במהירות הבזק !

שתף

  • לחיצה לשיתוף בפייסבוק (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשתף בטוויטר (נפתח בחלון חדש)
  • לחיצה לשיתוף ב-WhatsApp (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשתף ב LinkedIn (נפתח בחלון חדש)
  • לחיצה לשיתוף ב-Telegram (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשלוח את זה לחבר בדואר אלקטרוני (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי להדפיס (נפתח בחלון חדש)
נהנית? הגיבי לנו או שתפי
צמצום החלל הפנוי רויטל צדוק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

נותנים יד להפצת תורה במרכז אשירה-שמים
מסעות רוחניים לאומן

אולי יעניין אותך גם:

“צמצום החלל הפנוי” השפעת הנשמה על הגוף-רויטל צדוק “ברכה או קללה”-רויטל רחל צדוק קדושת ימי פורים- רויטל צדוק “מה לך נרדם” – רויטל רחל צדוק
נצפים ביותר
  • איך היא אוחזת | הר’ ימימה מזרחי ( לקושי בצפיה ראי תגובה 3)
    איך היא אוחזת | הר’ ימימה מזרחי ( לקושי בצפיה ראי תגובה 3)
  • מתכון לקציצות דגים ברוטב עגבניות | סנדרה בן דוד
    מתכון לקציצות דגים ברוטב עגבניות | סנדרה בן דוד
  • אולי הקיץ אנחנו נפגש | הר’ ימימה מזרחי
    אולי הקיץ אנחנו נפגש | הר’ ימימה מזרחי
  • הכתר, הקורונה, ושבעת הקבצנים | נורית אילון הירש
    הכתר, הקורונה, ושבעת הקבצנים | נורית אילון הירש
  • תרבות, אנשים !! | הר’ ימימה מזרחי
    תרבות, אנשים !! | הר’ ימימה מזרחי
אירועים ופרסומים
‘תפילה למשה’-  זום של תורה ותפילה לכבוד  ז’ אדר- יום פטירת משה רבנו עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

‘תפילה למשה’- זום של תורה ותפילה לכבוד ז’ אדר- יום פטירת משה רבנו עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

שיעור לראש חודש אדר | הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

שיעור לראש חודש אדר | הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

‘הדיברות מדברות אלייך’ | שיעור לפרשת יתרו ושבת מברכים אדר עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

‘הדיברות מדברות אלייך’ | שיעור לפרשת יתרו ושבת מברכים אדר עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

נשים שמחות לכבוד ט”ו בשבט-ערב של צמיחה |  הר’ ימימה מזרחי | בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז אשירה

נשים שמחות לכבוד ט”ו בשבט-ערב של צמיחה | הר’ ימימה מזרחי | בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז אשירה

אודות אשירה
אתר הצמיחה הרוחנית לנשים “אשירה” הינו אתר אינטרנט המכיל מידע כולל ומגוון לפיתוח וצמיחה מבחינה רוחנית עבור נשות ישראל.

לתנאי שימוש ופרטיות >>
יצירת קשר
מרכז שמים/ אשירה
רחוב יחיאלי 4 נוה צדק תל אביב
טלפון: 0722-146146
טלפון ארה"ב : 347-901-5172
חניה בשפע באזור כולו.
תגובות אחרונות
  • רחלי לוי על הקבצן השישי – אל תעזבי ידיים | שבעת הקבצנים 9 | נורית אילון הירש
  • אשירה אשירה על לעבור את הקיר – סרטה של רמה בורשטין – עכשיו לצפיה באתר אשירה
  • אסנת תירצה אליחי על הקבצן בעל החטוטרת – מושג הצדיק ביהדות | שבעת הקבצנים 8 | נורית אילון הירש
  • רחל על ביגלה ירושלמי – חלות ועוגת שמרים מבצק אחד | נורית אילון הירש
  • יעל גז על נשים שמחות לכבוד ט”ו בשבט-ערב של צמיחה | הר’ ימימה מזרחי | בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז אשירה
הירשמי לניוזלטר והישארי מעודכנת
שם פרטי
שם משפחה*
דוא'ל*
מקור של ליד
תנאי שימוש ופרטיות
ashira main1
כל הזכויות שמורות לעמותת "אשירה שמים"

לעזרה או לתשלום טלפוני השאירי הודעה....

גלילה לראש העמוד
loading בטל
הרשומה לא נשלחה - בדוק את כתובות המייל בבקשה!
הפעולה נכשלה, בקשה נסה שוב
מצטערים, הבלוג שלך אינו יכול לשתף רשומות בדואר אלקטרוני.