• ראשי
  • שידור חי
  • התחברי
  • שמים
  • מוזיקה
  • אודותינו
  • צור קשר
  • חיפוש
  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
  • Instagram
  • Flickr
  • Foursquare
אשירה
  • מרצים
  • נושאים
  • מסע לאומן
  • סדנאות
  • אירועים
  • תוכניה
  • מנוי לר’ ימימה/תרומות
  • חיפוש
  • התחברי
  • מרצים
  • נושאים
  • סדנאות אינטרנטיות
  • נסיעות לאומן
  • אירועים ופרסומים
  • תוכניה שבועית מרכז אשירה – שמים
  • מנוי לר’ ימימה מזרחי/תרומות
  • מוזיקה
  • אתר שמים
  • English
  • אודותינו
  • שידור חי
  • צור קשר
אשירה
  • מרצים
  • נושאים
  • מסע לאומן
  • סדנאות
  • אירועים
  • תוכניה
  • מנוי לר’ ימימה/תרומות
  • חיפוש
  • התחברי
  • מרצים
  • נושאים
  • סדנאות אינטרנטיות
  • נסיעות לאומן
  • אירועים ופרסומים
  • תוכניה שבועית מרכז אשירה – שמים
  • מנוי לר’ ימימה מזרחי/תרומות
  • מוזיקה
  • אתר שמים
  • English
  • אודותינו
  • שידור חי
  • צור קשר
ראשי » כותבות » להתרגז או לא להתרגז | רחל וינשטיין
Avatar תמר א דצמבר 28, 2017 9:23 am אין תגובות

להתרגז או לא להתרגז | רחל וינשטיין

ומה עם להתרגז? או לרגוז?

שורש המילה רוגז מופיעה בפרשה שלנו כאשר יוסף שולח את האחים הביתה להביא את יעקב. הוא מזהיר אותם אל תרגזו בדרך.

מה זה לרגוז? האם זה דבר טוב, או לא טוב? מהי בעצם העבודה של חודש טבת?

נראה לי שרוגז זו פעילות, דינמיות. תזוזה. גם כשכועסים יש רעש, התרחשות. נראה לי שיוסף מזהיר את האחים מפני בלבולים בדרך, התרחשות מסיחה ומעכבת.

נראה לי שיש רוגז חיובי ורוגז שלילי, וצריך לבחון את הרוגז משני צדדים.

מה מטרתו, ומה צורתו?

כשתזוזה היא בכיוון חיובי, למשל קנאות למען מטרות נעלות, יש רוגז חיובי. רגזו ואל תחטאו.

אך גם כאשר המטרה חיובית, לפעמים הצורה שלילית.

באולפנא היו שלטים על העצים, כל מיני פנינים שליוו אותנו בשבילים. באחד מן השלטים היה כתוב “היי צודקת גם בתגובתך”. (נראה לי שזה מה שהיה כתוב, בכל זאת עברו אי אלו שנים…)

אני ממש זוכרת את השיחה בה הרב בהר”ן הסביר את השלט הזה שהוא כתב במו ידיו. גם כשצודקים, צריך לומר את הדברים בצורה צודקת. בצורה נעימה. מי שצודק ואומר את דבריו בצורה שלילית, כבר איבד מצידקותו.

היום הדגמתי לבני משפחתי איך נלחמים למען מטרה צודקת בצורה לא צודקת. ניסיתי להשכיב לישון את הילדים המתוקים שלי, והם לא ממש היו בעניין. צחקוקים ושטויות בלי סוף. ובשלב מסוים איבדתי שליטה… המטרה צודקת, הצורה קצת פחות.

זה קורה לכולנו, ובחודש טבת יש לנו הזדמנות לעבוד על הרוגז שלנו. לדייק .לצדוק.  נראה לי שחלק מאיתנו צריכים יותר מחודש אחד לצורך העניין.

יש עוד עניין שעולה מן הפרשה שקשור בעיני גם כן לעבודה על מידת הרוגז.

כאשר יוסף מתוודע לאחיו הוא מרגיע אותם ואומר שהוא לא כועס, הוא מבין שיד מכוון הייתה כאן. כי למחיה שלחני א-הים לפניכם. תמיד כשאני קוראת את הפסוק הזה אני מתפעלת משלוות הנפש של יוסף, המתגלה אמנם בניגוד מסוים להתעללות שהוא התעלל באחיו בפרשה שעברה. ויחד עם זאת צחוק הגורל – ה’ שלח אותו למחיה, אך זוהי גם תחילת הגלות והעבדות במצרים. ה’ חשבה לטובה, איי איזה טובה?

וכל המורכבות הזו מעלה לי תחושת “לא יודעת כלום” חזקה מאד.

אנחנו לא יודעים כלום.

פשוט ככה.

והרוגז השלילי, המופיע בצורת כעס, מלווה בדרך כלל בוודאות. הודאות הזו היא המאפשרת את הלהט, את הרוגז העצמתי.

אבל אם נזכור שאנחנו לא המובילים כאן, אנחנו בעצם לא יודעים כלום, הכל נראה אחרת.

גם אם נילחם, נילחם בצורה אחרת. גם אם נרגוז או נתרגז, הכל שונה.

וזה לא שצריך להשתיק את הרוגז, הרוגז הוא חשוב. אבל במקומו הנכון. בפרופורציה הנכונה.

ועם טיפ טיפת ענווה.

שתף

  • לחיצה לשיתוף בפייסבוק (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשתף בטוויטר (נפתח בחלון חדש)
  • לחיצה לשיתוף ב-WhatsApp (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשתף ב LinkedIn (נפתח בחלון חדש)
  • לחיצה לשיתוף ב-Telegram (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשלוח את זה לחבר בדואר אלקטרוני (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי להדפיס (נפתח בחלון חדש)
נהנית? הגיבי לנו או שתפי
חודש טבת טבת עשרה בטבת רחל וינשטיין רחל וינשטיין מאמרים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

נותנים יד להפצת תורה במרכז אשירה-שמים
מסעות רוחניים לאומן

אולי יעניין אותך גם:

מכירים? לפרשת וארא | רחל וינשטיין מוכנים? לפרשת שמותמוכנים? לפרשת שמות | רחל וינשטיין על הדרך – חודש אייר | רחל וינשטיין תודה?תודה? ויקהל פקודי | רחל וינשטיין
נצפים ביותר
  • איך היא אוחזת | הר’ ימימה מזרחי ( לקושי בצפיה ראי תגובה 3)
    איך היא אוחזת | הר’ ימימה מזרחי ( לקושי בצפיה ראי תגובה 3)
  • מתכון לקציצות דגים ברוטב עגבניות | סנדרה בן דוד
    מתכון לקציצות דגים ברוטב עגבניות | סנדרה בן דוד
  • אולי הקיץ אנחנו נפגש | הר’ ימימה מזרחי
    אולי הקיץ אנחנו נפגש | הר’ ימימה מזרחי
  • הכתר, הקורונה, ושבעת הקבצנים | נורית אילון הירש
    הכתר, הקורונה, ושבעת הקבצנים | נורית אילון הירש
  • תרבות, אנשים !! | הר’ ימימה מזרחי
    תרבות, אנשים !! | הר’ ימימה מזרחי
אירועים ופרסומים
‘תפילה למשה’-  זום של תורה ותפילה לכבוד  ז’ אדר- יום פטירת משה רבנו עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

‘תפילה למשה’- זום של תורה ותפילה לכבוד ז’ אדר- יום פטירת משה רבנו עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

שיעור לראש חודש אדר | הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

שיעור לראש חודש אדר | הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

‘הדיברות מדברות אלייך’ | שיעור לפרשת יתרו ושבת מברכים אדר עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

‘הדיברות מדברות אלייך’ | שיעור לפרשת יתרו ושבת מברכים אדר עם הר’ ימימה מזרחי | שיעור הוידאו השבועי

נשים שמחות לכבוד ט”ו בשבט-ערב של צמיחה |  הר’ ימימה מזרחי | בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז אשירה

נשים שמחות לכבוד ט”ו בשבט-ערב של צמיחה | הר’ ימימה מזרחי | בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז אשירה

אודות אשירה
אתר הצמיחה הרוחנית לנשים “אשירה” הינו אתר אינטרנט המכיל מידע כולל ומגוון לפיתוח וצמיחה מבחינה רוחנית עבור נשות ישראל.

לתנאי שימוש ופרטיות >>
יצירת קשר
מרכז שמים/ אשירה
רחוב יחיאלי 4 נוה צדק תל אביב
טלפון: 0722-146146
טלפון ארה"ב : 347-901-5172
חניה בשפע באזור כולו.
תגובות אחרונות
  • רחלי לוי על הקבצן השישי – אל תעזבי ידיים | שבעת הקבצנים 9 | נורית אילון הירש
  • אשירה אשירה על לעבור את הקיר – סרטה של רמה בורשטין – עכשיו לצפיה באתר אשירה
  • אסנת תירצה אליחי על הקבצן בעל החטוטרת – מושג הצדיק ביהדות | שבעת הקבצנים 8 | נורית אילון הירש
  • רחל על ביגלה ירושלמי – חלות ועוגת שמרים מבצק אחד | נורית אילון הירש
  • יעל גז על נשים שמחות לכבוד ט”ו בשבט-ערב של צמיחה | הר’ ימימה מזרחי | בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז אשירה
הירשמי לניוזלטר והישארי מעודכנת
שם פרטי
שם משפחה*
דוא'ל*
מקור של ליד
תנאי שימוש ופרטיות
ashira main1
כל הזכויות שמורות לעמותת "אשירה שמים"

לעזרה או לתשלום טלפוני השאירי הודעה....

גלילה לראש העמוד
loading בטל
הרשומה לא נשלחה - בדוק את כתובות המייל בבקשה!
הפעולה נכשלה, בקשה נסה שוב
מצטערים, הבלוג שלך אינו יכול לשתף רשומות בדואר אלקטרוני.